Jeszcze stosunkowo niedawno sklep internetowy można było określić jako platforma w której kupujemy wybrany towar. Kilka lat potrafi zrobić swoje.
Dziś sklepy internetowe to dźwignia wielu firm, jedni już prężnie działają drudzy zaś zastanawiają się jak sprzedawać w e-świecie.
Ze względu na rodzaj prowadzonych działalności sklepy internetowe podzielono na B2B lub B2C.
B2B – skrót pochodzący z języka angielskiego oznaczający transakcje pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi.
B2C – nazwa relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwami i klientami indywidualnymi.
W takim zestawieniu możemy łatwo rozdzielić klientów indywidualnych od klientów hurtowych oraz przypisać im odpowiednie ceny sprzedaży.
Mniej problemów a więcej korzyści.
Wybierając sklep internetowy zastanawiamy się jakie funkcjonalności on ma, ale często zapominamy aby sklep był łatwy w obsłudze oraz łatwy w dalszej rozbudowie na przyszłość więc warto o tym pamiętać.
Dziś na rynku działa wiele podmiotów wspomagających sprzedaż jak Allegro, Amazon, Ceneo dlatego bardzo istotne jest aby komunikacja z zewnętrznymi podmiotami działała prawidłowo i bez zastrzeżeń.
Jeżeli posiadasz już system ERP warto zintegrować go ze swoim sklepem internetowym aby stany magazynowe czy ceny były widoczne w e-sklepie.
Jaki sklep internetowy wybrać?
Odpowiedź na to pytanie może być bardzo trudna, jak w przypadku wielu jemu podobnych – „to zależy”.
Oprogramowanie WAPRO ERP do którego dostępny jest dedykowany sklep internetowy B2B oraz B2C z pełną integracją w obie strony.
Wybór konkretnego modelu zależy już od potrzeb, a także założonego budżetu dlatego wszystkich zainteresowanych poznaniem możliwości WAPRO B2B zapraszamy na stronę: Platforma B2B zintegrowana z ERP