Platforma B2B czy B2C – co to jest? Jak sprzedawać przez internet.

Jeszcze stosunkowo niedawno sklep internetowy można było określić jako platforma w której kupujemy wybrany towar. Kilka lat potrafi zrobić swoje.

Dziś sklepy internetowe to dźwignia wielu firm, jedni już prężnie działają drudzy zaś zastanawiają się jak sprzedawać w e-świecie.

Ze względu na rodzaj prowadzonych działalności sklepy internetowe podzielono na B2B lub B2C.

B2B – skrót pochodzący z języka angielskiego oznaczający transakcje pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi.

B2C – nazwa relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwami i klientami indywidualnymi.

W takim zestawieniu możemy łatwo rozdzielić klientów indywidualnych od klientów hurtowych oraz przypisać im odpowiednie ceny sprzedaży.

Mniej problemów a więcej korzyści.

Wybierając sklep internetowy zastanawiamy się jakie funkcjonalności on ma, ale często zapominamy aby sklep był łatwy w obsłudze oraz łatwy w dalszej rozbudowie na przyszłość więc warto o tym pamiętać.

Dziś na rynku działa wiele podmiotów wspomagających sprzedaż jak Allegro, Amazon, Ceneo dlatego bardzo istotne jest aby komunikacja z zewnętrznymi podmiotami działała prawidłowo i bez zastrzeżeń.

Jeżeli posiadasz już system ERP warto zintegrować go ze swoim sklepem internetowym aby stany magazynowe czy ceny były widoczne w e-sklepie.

Jaki sklep internetowy wybrać?

Odpowiedź na to pytanie może być bardzo trudna, jak w przypadku wielu jemu podobnych – „to zależy”.

W naszej ofercie ROVENS można znaleźć następujące propozycje:

Oprogramowanie WAPRO ERP do którego dostępny jest dedykowany sklep internetowy B2B oraz B2C z pełną integracją w obie strony.

ID Connector do WAPRO ERP który łączy WAPRO Mag z kurierami, BaseLinker, Ceneo itp. Umożliwia sprzedaż w modelu dropshipping.

Dedykowany sklep internetowy na platformie Magento 2.0.

Wybór konkretnego modelu zależy już od potrzeb, a także założonego budżetu dlatego wszystkich zainteresowanych poznaniem możliwości WAPRO B2B oraz B2C zapraszamy do kontaktu mailowego: [email protected] lub pod numerem telefonu: +48 (22) 350 75 30

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *